lunes, 27 de octubre de 2008

JORDI DALMAU VIVES - Fotografies i sensacions al Fons d'Art Pedreguet-Art

"ESTACIÓ II"
Fotografia
Jordi DALMAU VIVES
Ref.- JDV-0002 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


"ESTACIÓ III"
Fotografia
Jordi DALMAU VIVES
Ref.- JDV-0003 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


"ESTACIÓ I"
Fotografia
Jordi DALMAU VIVES
Ref.- JDV-0001 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com

sábado, 25 de octubre de 2008

AGUSTÍ GIL s'incorpora al grup d'artistes del Fons d'Art Pedreguet-Art


"CAMP DE BLAT"
oli sobre tela 60*30 cms.
Agustí GIL
Ref.- AG-0002 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


"EMPORDÀ"
oli sobre tela 50*60 cms.
Agustí GIL
Ref.- AG-0007 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com

viernes, 24 de octubre de 2008

CLAPERA MAYÀ (Olot, 1929) - Obres en venda PEDREGUET-ART ESPAI CONTEMPORANI

"PALLERS GARROTXA"
oli sobre tela 81*81 cms.
Joan CLAPERA MAYÀ
Ref.- CL-5283 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


"BODEGÓ I FLORS"
oli sobre tela 20F (73*60cms.)
Joan CLAPERA MAYÀ
Ref.- CL-5101 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu:
pedreguet@ya.com

Alumne de l'Escola de Belles Arts d'Olot, amb Martí Casadevall i Pere Gussinyé. Josep Pujol va ser un dels seus mestres. A partir del 1956 va viatjar per diversos països europeus. Va exposar per primera vegada l'any 1961, a Olot. El procediment que condueix a l'expressió de l'essència d'un paisatge de Clapera Mayà és la construcció a partir de components heterogenis, cada un d'ells elaborat segons les seves característiques inherents, o, dit d'una altra manera, segons l'essència que en percep l'autor. Clapera Mayà sap originar una perspectiva irreal a les seves obres que s'accentua prou més amb la composició/construcció sempre simètrica del quadre. Utilitza la tècnica de l'oli i els protagonistes de les seves obres són, preferentment, els pallers, els insectes, els espantaocells...

martes, 21 de octubre de 2008

SANTI ROCA D.COSTA (Girona, 1947) - Obres en venda

"LA DEVESA-GIRONA" any 1990
oli sobre tela 10F (55*46 cms.)
Santi ROCA D.COSTA
Ref.- GEF-0001 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


"PLAÇA DE LA DIPUTACIÓ-GIRONA" any 1989
oli sobre tela 10F (55*46 cms.)
Santi ROCA D.COSTA
Ref.- GEF-0002 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


"PASSEIG DE LA DEVESA-GIRONA"
oli sobre tela 38*76 cms.
Santi ROCA D.COSTA
Ref.- RC-5594 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


Roca D. Costa. Metafísica de la realitat.
Per bé que aquesta pintura ha anat creixent des d'uns principis en els quals l'arquitectura era plana fins a uns quadres darrers on el paisatge és viu, vegetal i, en qualsevol cas, profund, allò que des de fa vint anys caracteritza la pintura (com més va més sàvia i més ben treballada) del gironí Roca D. Costa és el paisatge, natural o urbà, sempre sense cap presència humana. És fàcil -i parcial- buscar antecedents. Jo em quedaria amb dos autors que aprecio molt, ambdós vinculats de manera essencial al surrealisme figuratiu: Giorgio de Chirico i Paul Delvaux.
Què és -o què pretén dir- un conjunt ciutadà o paisatgístic sense homes ni dones, sense éssers humans? Ens parla només de la misantropia del pintor, pel seu amor per la bellesa de les formes i la seva poderosa desconfiança envers la nostra raça cruel? O pretén dir-nos, a més a més, que la matèria té alguna cosa nostra, perquè en els jardins hem tocat, modificat la naturalesa i en els edificis, per molt bonics que siguin, anem contra ella o sembla -potser és mentida- que anem contra ella? On no hi ha l'ésser humà (als quadres de Roca D. Costa) sembla que hi floti una trabquil·litat maravellosa, una pau augusta. Però en aquestes mateixes arquitectures sense humans, sentim l'home no només perquè les ha aixecades ell, sinó perquè sense ell -sense nosaltres- no tindrien cap significat...
Així, des de l'absència, la pintura de Roca D. Costa reclama una presència. Una presència potser concreta en el futur, però ja evident: la presència d'un desig. Aquesta pintura, tan plena en la seva buidor, Ens parla de la perfecció del món. I aquí -en una via contrària, com en els místics-, el mçon expressa la perfecció de la bondat. Si l'ésser humà se sabés sumar a aquesta perfecció delicada i modesta sense alterar-la (i això que l'ha fet ell), com en la cèlebre dècima de Jorge Guillén, aquest món estaria sens dubte ben fet.

Luis Antonio de Villena

Francesc CASADEMONT "LE VIEUX" (1923-2007) - Obres en venda

"L'EMPORDANET" any 1985
oli sobre tela 15F (65*54 cms.)
Francesc d'A. CASADEMONT "Le Vieux"
Ref.- CA-9571 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com

"CALITJA D'ESTIU" any 1991
oli sobre tela 25F (81*65 cms.)
Francesc d'A. CASADEMONT "Le Vieux"
Ref.- CA-5322 Fons d'Art PEDREGUET-ART
Informació preu: pedreguet@ya.com


Fa temps vaig escriure que el pintor Francesc d’A.Casademont no és un colorista, sinó un inventor de colors. Potser sí que el nostre artista treballa i especula amb els colors que van néixer en aquell llunyà Big Bang, ara fa quinze o vint mil milions d’anys –els savis que fixen aquestes dates ho fan amb aquesta deliciosa imprecisió -, quan l’univers en la seva formidable expansió va crear el nostre món i tants d’altres que desconeixem. Però el cert és que els colors de Casademont produeixen l’estremiment de la costa inèdita i desconeguda. Com quan recrea la llum misteriosa de l’alba i la no menys misteriosa del capvespre, colors que serien “impintables” per algú que no fos ell. Perquè una característica del nostre artista és la seva originalitat. Encara que l’originalitat –ho he dit més d’una vegada- no és un valor estètic, seria injust, en aquest cas, no remarcar-la perquè no es tracta de l’originalitat per l’originalitat- com la de tanta avantguarda baixa de sostre- , sinó de la capacitat creadora de l’artista que s’inventa uns colors i, amb ells, unes estructures que configuren un món a la vegada real i poètic. Per tot això, la pintura de Casademont s’ha de mirar amb molta atenció i amb molta modèstia.

Jaume Pla i Pallejà
Acadèmic de la Reial Acadèmia Catalana de Belles Arts
Creu de Sant Jordi

lunes, 20 de octubre de 2008

MODEST CUIXART (1925-2007) - Quadre "Evocació d'Helene de Belfort 1983" - Obra en venda


"EVOCACIÓ D'HELENE DE BELFORT"

Tècnica mixta sobre tauler

Obra original de Modest CUIXART

Any de realització 1983

REF.CU-5146 Fons d'Art PEDREGUET-ART

Mides: 65*50 cms.

Informació preu a: pedreguet@ya.com


CUIXART: L'HABITACLE DE LA LLUM per Pilar Giró (*)

Cuixart, ara, més a prop que mai de l'epicentre de les seves inquietuds: el misteri de la natura. En els continguts de l'obra ha demostrat d'una manera inesgotable que l'art emergeix del misteri de la realitat i que tota realitat té un misteri. Els secrets de la natura esguarden la pregunta d'una mirada penetrant, capaç de transfigurar el món. La màgia dels paisatges de Cuixart componen una cosmogonia espectacular, deixant-se guiar per tot allò que desprèn una carícia. Aquesta potència intangible ha aconseguit narrar-la des de la llum que torna visible l'espai de la diferència. Els contorns marquen la pauta i al seu voltant transcorre el temps que tot ho pot. Allò ancestral que batega en els límits intangibles de les ànimes es fa evident en el procés eidètic.
Perseguit per l'obsessió que un carrer mai tornaria a ser el mateix darrere les últimes passes, m'ensenyaves que el record modifica la memòria de les coses i que la vivència íntima obre les ales del neguit. Per les fissures del vel s'esmuny la rauxa. Ara la teva veu habita en el color de la llum i noves mirades sempre presents trauran la parla closa de les formes plasmades en l'obra. El temps de la pintura arrossega una mirada de consciència i una altra de deliri. La cerca de la bellesa comporta poder sublimar cada instant. D'aquí el record d'una vida intensa, plena, arriscada, inconformista. Mai res era només el que semblava i la seva mirada ha buscat l'ànima de les coses, la metafísica dels objectes. Copsar allò altre que hi ha més enllà de la presència física; copsar la manifestació dels sentits que li són inherents. La poètica d'un llenguatge universal és el llegat de Cuixart.
A través de les converses es van anar dibuixant les pautes per desxifrar el còdex d'uns pinzells que han estat capaços de pintar els colors que no es veuen. Defugint del silenci del blanc, de l'arrogància de l'absolut, per això sempre preferies el capvespre i la seducció de les ombres modificant les façanes de la suposada realitat.
Cuixart habita el món del surreal des de l'ànima eterna de la poètica ancestral. Ha construït un llenguatge pictòric arrelat en la tradició, ha experimentat les possibilitats d'aquest llenguatge i ha pintat el pensament contemporani. En la pintura ha aconseguit la identitat d'una mirada pròpia vers la realitat. Una realitat alliberada d'anècdota, una sobrerealitat, sense frontera de significats, amb una harmonia anàrquica de significants. Sempre atent a la música de les esferes, per poder representar l'harmonia còsmica en els eixos cartesians que apuntalen l'equilibri dels espais.
La llibertat de la metàfora i la fortalesa del gest provoquen l'admiració d'una ànima que es despulla davant la grandesa del sentiment. La il·lusió de la pintura s'estén enllà del quadre i cada nova mirada origina l'aprehensió d'una lectura diferent de l'obra. La seva dimensió es torna infinita. La paraula de l'artista no s'acaba en els límits de l'obra, sinó en el sentit que li atorga l'espectador. D'aquesta manera, per sempre, Cuixart, els misteris inesgotables de la pintura esguardaran a la curiositat.
L'eco de la teva frase repica en la meva memòria: «No defugis mai la llavor que et proposa l'inèdit.» Cada color és en Cuixart, habitacle de llum. Cuixart va viure la pintura no tan sols com un acte estètic, sinó com una necessitat de coneixement.

(*historiadora de l'art i comissària de l'exposició Cuixart, el desig de la forma a Can Mario de Palafrugell)

jueves, 9 de octubre de 2008

MARINES I PAISATGES de Pere Maldonado

EXPOSICIÓ MARINES I PAISATGES de Pere Maldonado

PEDREGUET-ART Espai Contemporani - Del 11 d'octubre al 4 de novembre 2008

Avinguda de la Selva, 38 baixos 17170-AMER (Girona)

Horaris: De dimarts a divendres de 9,00h a 13,00h i de 16,00h a 20,00h

Dissabtes de 17,00h a 20,00h

Tancat diumenges, dilluns i festius

Exposició retrospectiva MALDONADO



Apassionat per l'impressionisme, Maldonado, cerca els seus límits a fi d'aconseguir la seva autodefinició, la valoració del treball que ha anat realitzant, en definitiva l'èxtasi de l'impressionisme líric. La seva obra, mostra viva de lluminositat i color, denota la passió de l'artista pels paisatges marins que interpreta amb domini i seguretat, definint els impactes mediterranis quotidians, l'harmonia i curiositat dels seus racons i sobretot la naturalitat complementada del seu tarannà.
Incorpora ara també, els temes urbans i els de muntanya, assimilant progressivament el canvi de contrast i la lluminositat dels paisatges, la qual cosa li suposa un nou al·licient a l'hora de resoldre cadascun dels temes. Continua amb l'esperit inquiet treballant per enriquir el seu bagatge d'experiència sense oblidar però el magnetisme dels temes marins que el sotmeten a la més marcada de les dependències.
Ens presenta una selecció de la seva obra recent, mesurada i estudiada, a fi que en tot moment puguem gaudir d'allò més novell de les seves inquietuds, tot allò que el defineix com a artista particularíssim.
Lluís Ferrés Planella - galerista i crític d'art

Maldonado és un artista molt receptiu davant la natura. La seva sensibilitat li permet trobar les infinites possibilitats cromàtiques del paisatge muntanyenc o urbà, tal com ho demostra en les seves sèries de pintures dedicades a les nostres contrades. En la obra de Maldonado, els tons de la vegetació i la brillantor dels contrallums donen un toc especial al seu treball pictòric.
Diari de Girona

Pinzellades àgils i aparentment fàcils, , si bé són el resultat de la seva professionalitat acurada en tot moment i aportant-hi l’esforç i el temps necessari. Per això sorgeix o es veu aquesta seguretat. Hi ha lirisme en els tons i en els colors, jugant amb les llums, per passar per diversitat d’ocres de les roques, als plausibles tons de cel i mar quan la calma predomina, o la força del trencament per un temporal o mar revolta. Sovint aquests blaus grisencs contrasten amb els fons de muntanyes o aquest edifici integrat plenament dins el paisatge. Més que d’impressionista, el qualificaríem com a realista-poètic, ja que a l’equilibri de les formes talment com component una melodia, cal afegir-hi la conjunció de tons com alenades sorgides d’un esperit delecte.
Miquel Gil i Bonancia – Diari de Girona